PRP (Platalet Rich Plasma) Tedavisi

Açılımı Platalet Rich Plasma olan PRP tedavisinin Türkçe karşılığı Trombosit bakımından zengin plazma anlamına gelmektedir. Kök hücre tedavisi olarak da bilinen bu yöntem Dünya genelinde çok sık kullanılmaktadır. Bu uygulamada kişinin kendi kanında bulunun trombosit hücrelerinin tedavi edici özelliği kullanılır. Doku hasarlarının tedavisinde kullanılan bu tedavi yönteminde oldukça etkili ve hızlı bir iyileşme sağlanır. Bu yönteme kök hücre tedavisi denilmesinin sebebi ise kişiden elde edilen kanın santrifüj işleminin ardından kalan kısmında çok sayıda kök hücre (CD34) bulunmasıdır. Deri altına enjekte edilmesinin ardından bu kök hücreler hemen bağ dokuları oluşturarak gençleşme ve iyileşme sağlarlar.

PRP (Platalet Rich Plasma) Nasıl Elde Edilir?

Uygulamanın amacına veya hasara bağlı olarak 10cc ila 80cc miktarında kişiden kan alınır. Bu iş için özel olarak kullanılan kitlere konulan kan santrifüj işleminin ardından kan belirli katmanlara ayrılır. Bunlar; PPP, PRP, CFG ve CD34 tür. Bu katmanlar haricinde eritrosit katmanı de oluşur. Eritrosit katmanı haricinde diğer katmanlar ayrı ayrı enjektörlere alınır.

PRP (Platalet Rich Plasma) Nasıl Uygulanır?

Bunlardan CGF (Konsantre Büyüme Faktörü) ve CD34 (Kök Hücre) bir kısmı hedef dokuya bir kısmı ise kana enjekte edilir. Diğer PPP ve PRP ise hedef bölge çevresine enjekte edilerek işlem tamamlanır. Böylece hedef bölgeye doğrudan iyileşme unsurları sağlanırken aynı zamanda vücudun o bölgesi işaretlenerek hasarın vücudun kendi iyileşme mekanizması kullanılarak tedavi edilmesi amaçlanır.

PRP (Platalet Rich Plasma) Hangi Durumlarda Uygulanır?

• Cilt dokusuna esneklik, parlaklık ve gençlik kazandırmak amacıyla
  • Saç dokusunu güçlendirmek, saç derisi sorunlarını yok ekmek ve saç dökülmesinin önüne geçmek amacıyla
  • Kırışıklıkları, çizgileri ve çökmelere önlemek amacıyla
  • Yara, çatlak, iz ve deri hasarlarında cildi yeniden yapılandırmak amacıyla
  • Cilt tedavisi sonrasında cildin daha kolay toparlanmasını sağlamak
  • Saç ekimi sonrasında, ekilen saçların daha sağlıklı olmasını sağlamak
  • Tendon yapılarını güçlendirmek, varsa bağ doku rahatsızlıkların tedavisine destek olmak
  • Sinir sistemi sorunlarında

Bunlar gibi birçok nedenle kullanılan PRP uygulaması birçok rahatsızlığa çok çeşitli çözümler sunmaktadır.

PRP (Platalet Rich Plasma) Yan Etkileri Nelerdir?

PRP kişinin kendi kanından elde edildiği için, hijyen koşullarına uyulduğu taktirde herhangi bir kalıcı yan etki göstermesi beklenmez. Hastanın kendi kanından elde edildiği için herhangi bir alerjik reaksiyona neden olmaz. Bununla birlikte uygulamanın ardından geçici süreli kızarıklık, ufak ağrılar olabilir. Bu nadir görülen etkiler soğuk kompres ve parasetamol benzeri ağrı kesiciler kullanılarak kontrol altına alınabilmektedir.

PRP (Platalet Rich Plasma) Kimlere Uygulanmaz?

Öncelikli olarak yapılan muayene sonrasında platalet hücresi yeterli bulunmayan, geçmişinde kanser öyküsü bulunan, aktif bağışıklık sistemi rahatsızlığı bulunan ve uygulama bölgesinde aktif enfeksiyonu bulunan kişilere uygulanması doğru olarak kabul edilmemektedir. Bunların yanından gebelik döneminde bulunan ve emziren kadınlara uygulanmaması gerekmektedir. Kimlere uygulanıp kimlere uygulanmayacağı ise uzman doktor muayenesi ardından kesinleşmektedir.

PRP (Platalet Rich Plasma) ile Cilt Gençleştirme

PRP uygulaması ile cilt gençleştirme sadece yüz ile sınırlı değil, boyun, dekolte bölgesi, eller, avuç içleri ve kollar gibi bölgelere de uygulanabilmekte ve etkili sonuçlar elde edilmektedir. Kırışıklıkların, çizgilerin ve çöküntülerin düzeltilmesinde tedavi edici rolü üstlenebilmektedir. Yaşla birlikte oluşan cildin esnekliğine ve canlılığını yitirmesi sonucunda oluşan bu tip izler PRP tedavisi ile tedavi edilmekte cilt tekrar canlılık kazanabilmektedir. Vücuda herhangi bir yabancı madde girmeyen bu işlem oldukça doğaldır. Bu da PRP tedavisinin en önemli avantajlarından birini oluşturmaktadır. PRP tedavisinin ilk seansından itibaren olumlu etkilen gözlemlenmeye bağlanır. Bu ilk seans uygulamanın ardından ciltteki mat görünüm ve kuruluk giderilir. Daha sonraki seanslar ile de bu çözümler kalıcı hale gelmektedir. En büyük avantajları ise; oldukça uzun süre etkilidir, cildi doğal bicinde canlandırır ve gençleştirir, konforlu ve güvenli biçimde uygulanır, kollajen oluşumuna destek olur ve tüm yaşamsal işlevlerine destek olur, yaşla birlikte oluşan kırışıklık ve çizgileri cildi gençleştirerek tedavi eder.

PRP (Platalet Rich Plasma) Etkileri Kalıcı mıdır?

PRP tedavisinin etkisi ömür boyu kalıcı nitelikte değildir. Cilt gençleştirme tedavileri ile desteklenen PRP sonrasında ortalama olarak 4 seanslık bir işlemi uygulanır ve bu süreçte 9 ila 12 aylık periyotlar halinde tekrar edilir ise etkileri kalıcı olmaya çok yaklaşır.

PRP (Platalet Rich Plasma) ile Saç Tedavisi

Kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama olarak bir insanda 100 tel civarında saç dökülmesi oldukça normaldir. Bu miktarın üzerinde ise saç dökülmesi ciddiye alınmalı ve önlemler düşünülmelidir. PRP uygulaması saç dökülme tedavisinde ve saç ekiminin ardından uygulanması durumunda son derece olumlu etkiler göstermektedir. Kök hücre tedavisi saç derisine uygulandığı taktirde saç derisi canlanır ve sağlıklı bir hale gelir. Bunun doğal bir sonucu olarak saç kökleri daha iyi beslenir ve dökülme azalır. PRP uygulaması hastanın kendi kanından elde edildiği için oldukça doğaldır ve alerjik bir sorun oluşturmaz.

PRP (Platalet Rich Plasma) ile Ağrı Tedavisi

PRP’nin tedavi edici özelliği kas ve iskelet sisteminde oluşan bazı spesifik ağrıların giderilmesinde de oldukça etkili bir biçimde kullanılmaktadır. Omuz ağrıları, tendon kopmaları, kireçlenme gibi durumlar bunlardan bazılarıdır. Enjekte edilen serum içerisinde bağ doku oluşturan kök hücre, konsantre büyüme faktörleri yoğunlukla bulunduğu için doğal bir çözüm oluşturur.

PRP (Platalet Rich Plasma) Tedavisi Ağrılı mıdır?

Cilt altına yapılan her enjeksiyon kadar çok az bir ağrıya sebep olabilmektedir. Bununla birlikte bu bahsedilen ağrı dayanılmayacak seviyede bir ağrı değildir. Acı eşiği düşük olan veya hassas bölgelere uygulanacak PRP enjeksiyonları öncesinde, kişiye lokal anestezik etkili kremler sürülerek uygulamanın konforu arttırılır.

PRP (Platalet Rich Plasma) Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

PRP uygulamasının ardından, uygulama yapılan bölgede hafif kızarıklıklar oluşabilir. Bunun yanında uygulama alanını 24 saatlik bir süreçte su ile temas ettirmemeniz ve güneş ışınlarına doğrudan maruz bırakmamanız önerilir. Bunun haricinde uygulamanın ardından günlük yaşamınıza dönmenizde herhangi bir sakınca yoktur. Son olarak doktorunuzun size verdiği öneri ve tavsiyelere harfiyen uymanız gereklidir. Bu durumlara dikkat ettiğiniz taktirde arzu edilen sonuçların alınmaması işten bile değildir.

PRP (Platalet Rich Plasma) Kaç Seans Uygulanır?

PRP seans sayısı uygulama amacına ve sorunun büyüklüğüne bağlı olarak değişebilmektedir. Bu sebeple sabit bir fiyattan bahsetmek çok doğru olmayacaktır. Ayrıca bir seans sayısı söylemek gerekir ise ortalama olarak 3 ila 5 seanslık bir uygulamanın ardından 6 ila 12 aylık dönemlerde tekrarlanan uygulamalar ile PRP’nin olumlu etkilerini ve kalıcılığını en üst düzeye çıkarmaktadır.

PRP (Platalet Rich Plasma) Fiyatları

PRP bir diğer adıyla kök hücre tedavisi fiyatları son derece değişkenlik gösterebilmektedir. Bunun sebebi uygulamanın bir çok amaca göre farklı yöntemlerde uygulanması, merkezin ve merkezde kullanılan ekipmanın kalitesi ve seans sayısı gibi unsurlar fiyatı doğrudan etkilemektedir. PRP hakkında detaylı bilgi ve fiyatlar için 0312 465 06 66 ile 0505 806 07 57 telefon numaralarından, doktor@servetkarayun.com adlı e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.