Nasır Tedavisi

Nasır bir sağlıklı problemi olmamakla birlikte kişinin yaşam kalitesini etkileyen bir unsurdur. Acı verir ve kişinin yaşam faaliyetlerini kısıtlar hatta engeller. Çoğu zaman ayak bakımının yetersizliğinde ortaya çıkmaktadır. Cilt daha kalın ve kabuğumsu bir yapıya dönüşür. Yanlış ayakkabı seçimi, yetersiz ayak bakımı, el aletlerinin eldivensiz kullanımı ve bunun gibi faktörler nasır oluşumunu tetiklemektedir. Nasır genellikle el ve ayaklarda görülür.
Nasır, bir virüs ve / veya bakterinin neden olduğu bir cilt hastalığı olmamasına rağmen önemsiz bir sorundur diyemeyiz. Çünkü nasır problemi ilerlediğinde derinin içine doğru ilerler ve kişinin sosyal hayatını kısıtlar, çok fazla ağrı yapar. Bu durum da kişinin yaşam kalitesini düşürür.

Nasır Çeşitleri Nelerdir?

• Yüzeyel Nasırlar: Genellikle ayaktaki küçük parmakta görülür. Yürürken ağrı yapmazlar ancak dar bir ayakkabı seçiminde ağrı yapabilirler.
  • Parmak Arası Nasırları: Bu tür nasırlar parmakların birbirine sürtünmesi sonucu meydana gelir. Çok fazla ağrıya sebep olabilir, kapalı ayakkabı giyilmesini zorlaştırır.
  • Topuk Nasırları: Çok fazla ağrıya sebep olur. Bu tip durumlarda silikon tabanlı ayakkabıların tercih edilmesi gerekir.

Nasır Tedavisi Nasıl Yapılır?

Virüsün neden olduğu bazı siğiller nasır görünümünde olabilmektedir. Bu nedenle tedavi öncesinde doğru tanının yapılması çok önemlidir. Nasır tedavisinde birçok prosedür mevcuttur. Bazı nasırların altında fark edilmeyen bir iltihap olabilir. Eğer nasır altında bu şekilde bir sorun varsa mutlaka bir hekime başvurulması gerekmektedir. Böyle bir durum olduğunda iltihap temizleme işlemi gerçekleştirilir ve soyma, arındırma işlemleri yapılır. İrinsiz bir nasır ise düzenli ayak bakımı sayesinde düzelebilir.

Nasırı kendiniz tedavi etmek istiyorsanız nasır taşı ya da nasır bandı kullanabilirsiniz. Ancak hekimin nasırı görmesinde fayda olacaktır. Zira biraz önce yukarıda bahsedildiği gibi farkedilmeyen bir iltihap söz konusu olabilir.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) Lazer İle Nasır Tedavisi

Özellikle şiddetli ağrı yapan nasırlarda etkili sonuçlar sağlamaktadır. Lazer ışınların nasırın köküne kadar iletilerek nasırı tamamen tedavi eder. İşlem 5 – 10 dakika kadar sürmektedir. Ortalama üç seans yeterlidir. Seans aralıklar 14 ila 21 gün arasında olabilmektedir.

Kriyoterapi ya da diğer adıyla dondurma yöntemine göre seans sayısı daha azdır. Uygulamadan sonra dikkat edilmesi gereken bir husus vardır. O da bir hafta boyunca uygulama bölgesine epitalizan içerikli kremin uygulanmasıdır. Bunun dışında herhangi bir özel bakımı ihtiyaç yoktur. Su toplaması gibi bir durum görülmez. Ancak ayak ve el sağlığına yine dikkat edilmesi gerekmektedir. Fraksiyonel lazerle nasır tedavisi sonrasında kişi hemen sosyal hayatına geri dönebilir, ayakkabısını rahatlıkla giyebilir.

Fraksiyonel Karbondioksit (CO2) Lazer mi Cerrahi Operasyon mu?

Fraksiyonel karbokdioksit lazerle yapılan nasır tedavisinde sonra dikiş atılmaz. Tedavi sonrasında uygulama alanına özel bir bakım yapmanız gerekmez. Fraksiyonel karbondioksit lazerle yapılan nasır tedavisi cerrahi operasyona göre çok daha kısa sürede sonuçlanır. Aynı zamanda cerrahi operasyonda olduğu gibi uygulama öncesinde iğneyle uyuşturmaya gerek yoktur. Bu nedenle fraksiyonel karbon dioksit lazerle nasır tedavisi cerrahi operasyon ile yapılan nasır tedavisine göre çok daha avantajlıdır.

Tedavi Sonrasında Yeniden Nasır Oluşumu Önlenebilir mi?

Tedavi sonrasında yeniden oluşmaması için bazı tedbirlerin alınması gerekmektedir. El ve ayak bakımının aksatmadan yapılması, doğru ayakkabı seçimi, kür bakımları yapılabilir.

Nasır Tedavisi Fiyatları Nedir?

Öncelikle nasır tipinin belirlenmesi gerekir. Sonrasında uygulanacak tedavi prosedürüne doktor tarafından karar verilir ve ücretlendirilmesi yapılır. Muayene öncesinde bir fiyat belirlemek doğru olmayacaktır. Nasır tedavisi hakkında detaylı bilgi ve randevu almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.