Koltuk Altı Botoksu (Terleme Tedavisi)

Koltuk altı ter bezlerinin yoğun olarak çalıştığı bir bölgedir. Bu sebeple insanlarda koltuk altı terleme sorunu kişinin özel yaşamının olumsuz etkilenmesine veya toplum içerisinde özgüvenini yitirmesine yol açabilmektedir. Rahatsız edici düzeyde terlemenin birçok neden olabilmektedir. Bunlar arasında stres, kullanılan ilaçlar, tiroid aktivitesi veya belirli hastalıklar ile bu terleme sorunu ortaya çıkabilmektedir. Aşırı terleme tedavisinde botoks kullanımı oldukça verimli ve etkili sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Aktif olarak çalışan ter bezlerine uygulanan botoks bu ter bezlerini deaktif ederek veyahut ter bezlerinin aktivitesini azaltarak işlev görürler. Bu uygulama koltuk altı ter bezlerine uygulanmasının yanında avuç içleri, ayak altları gibi ter bezlerinin çok çalıştığı bölgelere de güvenle uygulanmaktadır. Tek seansta uygulanan botoksla terleme tedavisi, hasta açısından diğer terleme tedavisi yöntemlerine nazaran çok büyük konfor ve rahatlık sunmaktadır.

Botoksla Terleme Tedavisi Nasıl Olur?

Botoksla aşırı terleme tedavisi oldukça basit bir uygulamadır. Deri altındaki ter bezlerine botoks enjekte edilerek ter bezlerinin sinirler ile bağlantısı sınırlandırılır. Bu şekilde ter bezinin aktivitesi kısıtlanmış olur. Bu sayede kişi aşırı terleme sorunundan kurtulmuş olmaktadır. Uygulama ortalama olarak 15 dakika kadar sürmektedir. Fakat bu süre uygulanan bölge sayısına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

Botoksla Terleme Tedavisi Kalıcı Mıdır?

Terleme tedavisi tamamıyla kalıcı bir uygulama değildir. Botoks uygulandıktan sonraki 2 ila 3. gün etkileri görülmeye başlanır. İkinci haftanın sonunda ise tam olarak etkisini gösterir. Fakat botoksla terleme tedavisi ömür boyu kalıcı bir uygulama değildir. Ortalama olarak 6 ila 8 ay gibi etkili bir süresi mevcuttur. Bu sürecin sonunda kişi tekrar yaptırmaya karar verebilir ve kalıcılık bu şekilde sağlanabilir.

Botoksla Terleme Tedavisi Ağrılı Bir İşlem Midir?

Botoksla terleme tedavisi enjektörler kullanılarak iğneleme ile uygulandığı için ağrı eşiği düşük kişilerde rahatsızlık yaratacak derecede ağrı oluşturabilmektedir. Yalnız bu ağrı dayanılmayacak bir ağrı düzeyinde değildir. Hastanın durumuna bağlı olarak ağrı kesici iğneler veya lokal anestezi ile de yapılabilmektedir. İşlem bu şekilde uygulandığında ise herhangi bir ağrıdan bahsetmek söz konusu olmayacaktır.

Botoksla Terleme Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Terleme tedavisi kadın - erkek ayrımı olmaksızın aşırı terleme sorunu yaşayan veya terlemeden dolayı hayatı olumsuz yönde etkilenen herkese doktorun onayı dâhilinde uygulanabilmektedir. Bunun yanı sıra bazı risk gruplarına karşı uygulanması genel olarak doğru bulunmamaktadır. Bunlar; anne adayları (gebelik süreci içerisinde olanlar), emziren annelere, nöromüsküler (kas ve sinir) rahatsızlıkları bulunanlara, kanama sorunu yaşayanlara veya botoksun uygulanacağı hedef bölgede deri hastalıkları bulunan kişilere uygulanmaması doğru olarak kabul edilmektedir. Bunun haricinde botoks uygulamasının yapılıp yapılmayacağı tamamen doktorun inisiyatifinde olan bir karardır.

Botoksla Terleme Tedavisi Yan Etkileri Nelerdir?

Botoks uygulamasının bilinen hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır. Botoks felç gibi hastalıklara sebep olmaz. Uygulamanın birincil amacı ter bezleri ile sinir dokusu arasındaki bağı zayıflatmaktır. Bu sayede terleme engellenmiş olur. Bunun yanında botoks vücuttan ilk 24 saat içerisinde atılırken etkisi 6 ila 8 ay kadar devam etmektedir. Botoks ile ilgili olarak bir yanlış algı ise de botoksun bir zehir olduğu yanılgısıdır. Botoks bir zehir değil, bir tür bakteriden elde edilen ilaçtır. Botoks sonrasında kişinin kas ve sinir dokusunda herhangi bir travma ortaya çıkması söz konusu değildir. Botoksun etkisi geçtikten sonra kişi tamamen 6 ay öncesini geri dönmektedir.

Botoksla Terleme Tedavisi Sonrası

Botoksla terleme tedavisinin ardından kişi kendisini kısıtlayan ve sınırlayan çok büyük bir engeli aşmış bulunur. Özellikle yaz ayı başlarında yapılan botoks ile terleme tedavisi kişinin yaz ayı boyunca yaşayacağı büyük bir sıkıntıyı engeller ve yaşam kalitesine çok büyük katkıda bulunur. Ayrıca uygulamanın hemen ardından hasta günlük rutinine çok rahatça dönebilmektedir.

Koltuk altı Botoksu (Botoksla Terleme Tedavisi) Fiyatları

Botoksla terleme tedavisi için sabit bir fiyat söylemek olanaklı gözükmemektedir. Fiyatlar terleme tedavisi amacıyla botoksun nereye, kaç bölgeye uygulandığına bunun yanı sıra uygulamanın yapıldığı botoks malzemesinin kalitesine bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Tüm bunlar ile birlikte botoks yapılan merkeze, uygulamayı sağlayan doktorun tecrübeleri ve birikimine bağlı olarak fiyatlar değişkenlik gösterebilmektedir. Bu sebeple sizin için belirlenin tedavi fiyatlarını öğrenebilmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Detaylı bilgi ve fiyatlar için 0312 465 06 66 ile 0505 806 07 57 telefon numaralarından doktor@servetkarayun.com adlı e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.